mandag 3. april 2017

Praksisplass:
Jeg var på praksisplass hos Bergersen flis i Hamar nærmere sakt Midtstranda. Vi fikk en hel uke til å gå rundt å se og lære nye ting fra bedriften vi var hos. Jeg startet den første dagen med å få en innføring på hvordan fliser lages, hva som er trend nå og hva folk flest ønsker seg av flis.

Jeg var med Andre den første dagen å lærte litt om flisstørrelser og hva som er moderne. Det folk er mest opptatt av nå er 60x60 fliser som jo sier seg selv er ganske store. Disse flisene er helt greie helt til du skal legge dem ved et sluk. Jeg har ikke tenkt over dette før men siden flisa blir så stor så blir det vanskelig å få en helling så vanne renner ned i sluket å samtidig få et fint resultat syns messig.

Dag 2 fikk jeg gå litt rundt å se på utstillingene de hadde hvor de hadde lakt fliser på gulv og vegger. 
min oppgave i dag var å skisse litt ideer til hvordan de kunne se litt mer innbydende ut. Jeg fikk en katalog hvor det var flere forskjellige leverandører av små duppdietter til bad. 

Dag tre og fire gikk mest i å sitte å observere mens de ansatte jobba, jeg fikk lime noen fliser på en prøveplakat som skulle til en kunde i Elverum og jeg fikk se litt på datasystemet deres.


Den siste dagen var veldig stille, var nesten ingen kunder å de ansatte hadde for det meste papirarbeid å ta igjen fra uka så jeg fikk gå tidlig siden det ikke var no mer å gjøre der. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar